Stiže novi harač za 1.000.000 automobila
Kada ne znaš kako da dođeš do para, najlakše je udariti na vozače. I to na one najsiromašnije koji „vole“ da voze stare automobile. Novi namet za vlasnike četvorotočkaša starijih od 15 godina, koji će od jula morati da idu dva puta godišnje na tehnički pregled, samo je još jedan korak u pražnjenju džepova vozača. Ako je suditi po tome da je gotovo 40 odsto voznog parka Srbije pregazilo u 16. leto, to znači da će gotovo milion vozila imati obavezu da ide na kanal dva puta za 12 meseci.
Cilj je povećanje bezbednosti u saobraćaju. I statistika, međutim, pokazuje da najčešće moćniji i noviji automobili zbog neprilagođene brzine ugrožavaju sve učesnike u saobraćaju. Većina veterana na četiri točka, slažu se njihovi vlasnici, ne može da razvije tolike brzine.
Još se ne zna koliko će tačno biti taj trošak. Vlasnici servisa za tehnički pregled tvrde da je realna računica za ovu uslugu bar 30 evra po vozilu. To znači da će vlasnik starog vozila godišnje morati da izdvoji, samo za tehnički pregled, bar 7.000 dinara. Zakonom je predviđeno da resorno ministarstvo, u ovom slučaju MUP, određuje maksimalnu cenu tehničkog pregleda, koja će važiti na teritoriji cele Srbije. Iznad te cene niko neće smeti da naplaćuje ovaj pregled.
– Cenu tehničkog pregleda ne predlažu servisi koji obavljaju tehnički pregled, već Ministarstvo unutrašnjih poslova. Ministarstvo trgovine na to samo daje svoje mišljenje – kaže za „Novosti“ Mladen Radović, iz Ministarstva trgovine.- Mi procenjujemo predloženu cenu u skladu sa uticajem na inflaciju i reagujemo u slučaju da je cena previsoka. To znači da će značajniji porast cene morati „debelo“ da se obrazloži, jer ne sme da se zanemari njen uticaj na inflaciju predviđenu u ovoj i sledećoj godini.
Takođe, još je mnogo nedoumica u vezi sa praktičnom primenom novih pravila. Sagovornici „Novosti“ iz oblasti bezbednosti saobraćaja, kao i osiguranja i tehničkih pregleda, tvrde da se period registracije automobila neće skraćivati. I dalje ćemo, ovim povodom, na šalter MUP-a ići jednom godišnje, bez obzira na to što, možda, vozimo stari automobil. Polisa obaveznog osiguranja od auto-odgovornosti i dalje će pokrivati 12 meseci, odnosno ceo period registracije. Međutim, i same osiguravajuće kuće priznaju da postoji dosta nedoumica.
NA AUTO-PUTU DO 130 NA SAT
AUTO-PUTEVIMA u Srbiji vozila će moći da se kreću maksimalno 130 kilometara na sat, odlučila je Vlada Srbije. Dosadašnja najveća dozvoljena brzina na auto-putevima iznosila je 120 kilometara na sat. Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućena je brzina do 130 kilometara na sat na auto-putu.
Izvor: Novosti